Review: P.S. I still love you - Jenny Han

Titel: P.S. I still love you
Auteur: Jenny Han
Genre: Young adult, Contemporary, Romance

Publicatie datum: 26 mei 2015
Rating: ★★★★☆ + 1/2

P.S. I still love you is het tweede deel in de To all the boys I've love before- duologie van Jenny Han. Het verhaal gaat over Lara Jean Song Covey. Lara Jean schrijft altijd een brief voor een jongen op wie ze verliefd is, op het moment dat ze niet meer verliefd wil zijn. Ze stuurt de brief nooit, maar bewaart de allemaal netjes. Buiten deze brieven om is het liefdesleven van Lara Jean erg rustig, zeg maar niet bestaand. In deel 1 stuurt iemand alle vijf brieven op naar de jongens. De brieven gaan onder andere naar de ex van haar zus en haar buurjongen, Josh en de populairste jongen van school, Peter Kavinsky. Lara Jean wordt gedwongen om uit haar schulp te kruipen.

Pas op, spoilers voor deel 1 vanaf nu!

In het begin van P.S. I still love you is het grootste deel van het drama al overgewaaid. Lara Jean lijkt haar leven weer op orde te hebben. Peter en zij hebben hun emoties voor elkaar toegegeven en willen hun relatie een kans geven. Dan duikt er opeens een filmpje op van Lara Jean en Peter in een bubbelbad tijdens een skivakantie.

Het verhaal is zo schattig! Het boek is vrij kort, 337 pagina's, en het leest lekker makkelijk weg. Ik ben er doorheen gevlogen. Er zijn veel lieve, romantische momenten tussen Lara Jean en Peter, maar ook tussen Lara Jean en een nieuwe andere jongen. Een sneeuwballengevecht, midden in de nacht? Sign me up! Een jaren '40 feest met bejaarden? Blijkbaar ook super leuk!

Lara Jean is ge-wel-dig! Ze is zo'n speciaal karakter en volledig anders dan de meeste YA-hoofdpersonen. Ze houdt van stationery, bakken en schattige kleding. Alle outfits die beschreven worden klinken zo geweldig en zijn volledig in-character (een detail dat wel eens vergeten wordt)! Jenny Han heeft ook Lara Jean's Koreaanse achtergrond mooi in het verhaal verweven, zonder dat het heel veel aanwezig is of elke regel genoemd wordt. Lara Jean is minder verlegen dan in het vorige deel, maar houdt nog steeds niet van aandacht. En ze bakt nog steeds voor elke, of in ieder geval bijna elke, gelegenheid iets toepasselijks. Ik werd erg hongerig door de beschrijvingen van al haar gebakjes!

Maar waarom geef ik dit boek dan geen 5 sterren? Tot de laatste paar hoofdstukken was ik er eigenlijk zeker van dat ik dit boek zonder twijfel 5 sterren zou kunnen geven, maar om eerlijk te zijn was het einde vrij teleurstellend. Niet zo erg dat ik een hekel aan het boek heb gekregen, maar genoeg om naar 4.5 sterren te gaan. Het einde voelde een beetje afgeraffeld en ik snapte niet helemaal waarom Lara Jean uiteindelijk koos voor de jongen waar ze voor koos. Het was misschien beter geweest als de gebeurtenissen aan het eind iets uitgebreider waren geweest.

Al met al zijn To all the boys I loves before en P.S. I still love you zeker een aanraders als je houd van schattige, fluffy, lichte contemporary verhalen!