Monday 8 August 2016

Beschrijf jezelf in tien boeken - Tag

Hoi allemaal!

Afgelopen maand verscheen de tweede Blossom Books-glossy. In deze glossy staan onder andere interviews met auteurs, een artikel over het publiceren van boeken én een interview met de dames van Blossom Books, Myrthe en Lotte, waarin zij zichzelf beschreven aan de hand van vrage gebaseerd op tien (Blossom Books-)boeken. Ik vond de vragen zo leuk dat ik als enthousiaste ambassadeur ze graag ook zou willen beantwoorden. Omdat ik ook graag van anderen de antwoorden wilde zien, start ik hierbij de enige echte; Beschrijf jezelf in tien boeken-tag!

Let's do this! :D

1. De 100. Thuis
Hoe avontuurlijk ben je? Zou je, als je de kans kreeg, je vertrouwde omgeving achterlaten om een nieuwe wereld te ontdekken?
Ik ben om eerlijk te zijn niet super avontuurlijk, ik ga wel graag op vakantie en het lijkt mij geweldig om in het buitenland te studeren, maar dan wil ik wel alles geregeld hebben en van tevoren weten hoe of wat. Alleen zou ik zeker geen nieuwe wereld willen gaan ontdekken, maar samen met vrienden of familie zou ik het misschien wel doen.

2. Hunter & Pearl
Wie is je fictieve partner in crime? [Lees: Wie is de tweede helft van je Sherlock & Watson, Bonnie & Clyde, Ash & Pikachu duo?)
Pikachu zou eigenlijk wel een goede optie zijn, maar ik denk dat ik uiteindelijk toch maar ga voor Celeana uit de Throne of Glass boeken. Celeana is badass, sterk en sarcastisch, terwijl ze tegelijk super vrouwelijk is en houdt van jurken en mooie tierlantijnen en muziek. Deze combinatie maakt haar tot een van mijn lievelingskarakter en een uitermate geschikte partner in crime.

3. De hemel begint bij je voeten
Welk boek doet je alles om je heen vergeten?
De gehele Edelsteen-trilogie doet mij alles vergeten. De boeken lezen zó lekker weg en zijn super grappig! Altijd als ik eventjes iets lichts wil lezen, lees ik deze boeken en droom ik er weer bij weg.

4. De kraaien. List en leugens.
Dit personage kun je wel vermoorden...
Ik ga zijn naam vanwege spoilers niet noemen, maar in A court of mist and fury van Sarah J. Maas zit een personage dat ik absoluut niet uit kan staan. Dit personage gedraagt zich verschrikkelijk tegenover Feyre, de hoofdpersoon, maar vind zijn daden wel compleet logisch en goed. Het was zo super frusterend om over te lezen!

5. Silber. Het derde boek der dromen
Je zou wel eens achter de droomdeur van deze auteur willen kijken...
Ik twijfel heel erg tussen twee auteurs, dus ik noem ze maar allebei. Ten eerste Leigh Bardugo, omdat de wereld van de Grisha zo fantastisch gedetailleerd is dat haar dromen dat ook wel moeten zijn! Ten tweede V.E. Schwab, omdat ik net haar boek A gathering of shadows uit heb en hoop in haar droom het vervolg tegen te komen. (Die cliffhanger was niet oké!)

6. Simon vs. de verwachtingen van de rest van de wereld
Wat is je ultieme one true pairing?
Oh nee, dit is denk ik wel de moeilijkste vraag van allemaal. Om maar één otp te mogen kiezen is alsof je me vraagt maar één van mijn kinderen te kiezen (niet dat ik als 17-jarig meisje zonder kinderen bekent ben met die ervaring, maar ik kan het me voorstellen). Als ik echt moest kiezen, dan zou ik toch voor Cress en Thorne uit de Lunar Chronicles gaan.

7. Ik. Notes to my future self
Wat voor een bericht zou je naar jezelf - tien jaar in het verleden - willen sturen?
Ik weet eerlijk gezegd niet of ik wel een bericht zou willen sturen. Ik ben best wel tevreden met wie en waar ik nu ben en ik zou niet het risico willen nemen om dit per ongeluk te kunnen veranderen met mijn bericht. Als ik iets zou moeten sturen, zou ik mezelf vertellen niet zo onzeker te zijn over van alles en nog wat.

8. Soulmates
Over welke gave zou je willen beschikken?
Shapeshifting! Zo zou ik in alles kunnen veranderen wat ik wil, hoe gaaf is dat! Zeker als ik niet alleen maar in bestaande dingen/mensen zou kunnen veranderen of gewoon maar deels zou kunnen veranderen, want dan kan ik mezelf zijn en er bijvoorbeeld vleugels bij krijgen, of in een draak veranderen of gewoon mijn haar 10x meer fabulous maken!

9. Edelsteentrilogie
Als je met een tijdmachine voor één keer naar elke tijd zou kunnen reizen, waar (beter gezegd: wanneer) zou je dan naar toe gaan?
Heel veel tijden in het verleden lijken mij doodeng, dus ik denk dat ik niet zo heel ver terug zou gaan. Misschien zou ik mijn ouders/grootouders over halen om goede vrienden te worden met de ouders van beroemdheden zodat ik vrienden met ze kan worden.

10. De afstand tussen jou en mij
Welke reis wil je zeker nog maken (en minstens zo belangrijk!) welke boeken neem je mee?
Ik zou heel graag nog een keer een roadtrip maken door Amerika en Canada! En qua boeken zou ik zeker gewoon wat nieuwe boeken meenemen/daar kopen en verder alleen nog maar één favoriet meenemen om te herlezen. Ik denk dat ik dan List en leugens mee zou nemen, omdat ik dit zo'n fantastisch boek vind en er dan lekker bij kan wegdromen.

Dit waren mijn antwoorden op de tien vragen! Nu het belangrijkste deel van de tag, het taggen van mensen ;)

Hierbij tag ik;

Anneke van Verhaalverliefd
Sarina van Live the book life
Naomi van Fashionistanaomi

Ook als je niet getagd bent, ben je natuurlijk welkom om de tag te doen!

Vergeet niet Blossom Books/de Blossom Books-glossy te vermelden als bron van de vragen en mij als bedenker van de tag!

Heel veel leesplezier!

Sabine

1 comment:

  1. Held! Echt supernice, Sabine ^^. En bedankt voor het taggen, dit is de eerste keer dat iemand me tagt, hihi.
    Anneke

    ReplyDelete