Sunday 13 March 2016

Hamilton book tag

Hoi allemaal!

Vandaag is het weer eens tijd voor een booktag! Deze keer heb ik gekozen voor de Hamilton-booktag, met vragen gebaseerd op de nummers uit Hamilton.

Voor degene onder jullie die Hamilton niet kennen, Hamilton is een musical gebaseerd op het leven van Alexander Hamilton, een van de founding fathers van Amerika. De musical vertelt dus over zijn leven, maar ook over de revolutie waarbij gestreden werd voor de onafhankelijkheid van Amerika. En de musical is absoluut ge-wel-dig! Bij elke vraag link ik ook naar het nummer op YouTube, zodat je het nummer meteen kan luisteren! (Doe het, het is echt heel goed!) De hele soundtrack is ook te vinden op Spotify.

De tag is gecreëerd door Maureenkeavy op YouTube, de vertaling van de vragen komt van mij :)

Oké, en nu gaan we over op de orde van de dag, de booktag!

1.
The Room Where It Happens: Een boekenwereld waar je jezelf in zou plaatsen.

De Harry Potter-wereld, duh! Het liefst zou ik dan wel magie hebben, want dat kan ik naar Hogwarts! Stiekem hoop ik nog steeds op mijn brief. Naast het feit dat deze wereld zo geweldig is, is het ook nog eens een van de werelden met het minste gevaar voor je leven, zeker nu Voldemort op dit moment al weg is.

2. The Schuyler Sisters: Een ondergewaardeerd vrouwelijk karakter.

Hiervoor heb ik twee antwoorden. Ten eerste; Reyna uit de Heroes of the Olympus-boeken! Ik heb het gevoel dat ze wel gewaardeerd wordt, maar ze krijgt lang niet zoveel aandacht als ze verdient. Ze is een ongelofelijke badass en zeker een van mijn favoriete karakters ooit.
Mijn tweede favoriet; Elide uit de Throne of glass-boeken. Elide maakt best veel moeilijke dingen mee, en ze gaat er fantastisch mee om. De meeste mensen zouden in haar plek alleen gek zijn geworden, maar Elide niet.

3. My Shot: Een karakter dat achter zijn doel aangaat en zich door niets laat stoppen.

Celeana Sardothien uit de Throne of glass-boeken. Celeana weet precies wat haar doel is en ze laat zich door niets of niemand stoppen. Zelfs haar tijd in de zoutmijn heeft haar alleen maar meer vastberaden gemaakt.


4. Stay Alive: Een karakter waarvan je zou willen dat hij/zij nog steeds in leven was. (SPOILERS! voor Mockingjay! Sla deze vraag over om spoilers te vermijden!)

Bijna iedereen die dood ging in Mockingjay, maar vooral Prim en Finnick waren absoluut té pijnlijk. Allebei verdiende ze het zeker niet om dood te gaan.

5. Burn: Het meest hartbrekende einde van een relatie. (SPOILERS! voor P.S. I still love you! Sla deze vraag over om spoilers te vermijden!)

De break-up van Peter en Lara Jean in P.S. I still love was super pijnlijk. Lara Jean en Peter brachten een betere kant van elkaar naar boven en het was zo zonde dat dit verpest werd door jaloezie.

6.
You'll Be Back: De meest sassy villian.

Tijd voor een throwback naar de eerste sassy villian waar ik ooit over heb gelezen; Aro van de Volturi uit Twilight. Hij is heel goed in bepalen wanneer hij vriendelijk en charmant moet zijn, en wanneer hij sassy en arrogant moet doen, en hij heeft meer dan genoeg sassy momenten in de boeken.

7. The Reynolds Pamphlet: Een boek met een twist die je niet aan zag komen.

We were liars. Dat is alles wat ik ga zeggen.

8. Non-stop: Een serie die je in één keer achter elkaar hebt gelezen.

Ik heb geen enkele serie volledig in één keer achter elkaar gelezen, maar ik heb wel de eerste vier van de vijf Percy Jackson-boeken achter elkaar gelezen, en het vijfde deel slechts twee weken later.

9. Satisfied: Je favoriete boek met meerdere POV's.

Dit boek is niet alleen mijn favoriete boek met meerdere POV's, maar waarschijnlijk ook mijn all-time favoriete boek; Six of Crows van Leigh Bardugo! De karakters hebben allemaal een geheel andere stem en het gebruik van meerdere karakters voegt echt iets toe aan het verhaal. Daarnaast zijn alle karakters ook fantastische karakters, allemaal heel goed uitgewerkt en gecompliceerd.

10. Who Lives, Who Dies, Who Tells Your Story: Een boek/serie waarvan je het gevoel hebt dat het door de rest van de geschiedenis zal worden herinnert.

Zeker weten Harry Potter! De boeken hebben zo'n grote impact gemaakt op zoveel verschillende mensen in verschillende generaties. Ik denk dat de jongeren van nu later zeker hun kinderen vertellen of Harry Potter, en zij op hun beurt weer hun kinderen.

Bonus vragen:

Deze vragen zaten niet in de video van Maureenkeavy, maar stonden wel in de beschrijving van de video als bonus!

1. Helpless: Een relatie waar je al vanaf het begin voor was.


Aristotle en Dante uit Aristotle and Dante discover the secrets of the universe! Deze twee waren al vanaf het begin zo schattig samen!

2. Ten Duel Commandments: Favoriete vechtscène.

De vechtscène aan het einde van Queen of shadows, da-yum, dat was episch!

3. Say No To This: Guilty pleasure!

De Selectie-serie! Om eerlijk te zijn vind ik het heerlijk om te lezen over het oppervlakkige drama, het is net een dystopian versie van de Bachelor.


4. What Comes Next: Een serie waarvan je hoopt dat het meer boeken had.

De Edelsteen-trilogie van Kerstin Gier! Deze boeken lezen zo heerlijk weg en de karakters zijn allemaal geweldig. Ik wil veel meer lezen over de tijdreizen van Gideon en Gwendolyn en aangezien Smaragdgroen nog wel een paar dingen open liet aan het einde, zou een vervolg zeker nog wat toe kunnen voegen.

5. Right Hand Man: Favoriete BROTP.

Jason, Nico en Percy uit de Heroes of the Olympus-serie. Deze drie zijn samen echt fantastisch en ook onderling hebben ze allemaal een hele sterke band met elkaar. Zeker Jason en Percy, die ondertussen zich ook al echt als bro's gedragen.

6. What’d I Miss: Een boek/serie waarbij je laat was met het lezen.

Harry Potter, oeps. Ik heb de boeken vorig jaar pas voor het eerst echt gelezen, alhoewel ik de boeken in 2008 wel al snel doorgescant heb. Toen was ik negen en vond ik het belangrijker dat ik zulke dikke boeken had gelezen, dan dat ik ze goed had gelezen, en daarom tel ik deze keer niet mee.

Hopelijk vonden jullie deze tag leuk, en hopelijk gaan jullie nu alle nummers uit Hamilton luisteren! Tot de volgende keer!

Lots of love,
Sabine

No comments:

Post a Comment