Saturday 28 May 2016

Juni; De maand waarin ik weer ga schrijven

Hoi allemaal!

Wat is het lang geleden dat ik een blogpost heb geschreven! Door Yalfest en daarna mijn examens ben ik eigenlijk heel druk geweest in het einde van april en in mei. Toen ik er wat langer over na ging denken, merkte ik ook dat ik ook helemaal niet meer gewerkt heb aan mijn andere schrijfwerk. Voor degene die het niet weten, en dat zullen de meeste van jullie wel zijn, ik schrijf ook fictie.

Na jaren met héél veel halve ideeën rond te hebben gelopen, besloot ik dat ik in 2016 eens echt een verhaal wilde schrijven en minstens de first draft af wilde krijgen. Dit plan heb ik nog steeds, maar, zoals ik al zei, ik het door de drukte in mijn leven even wat minder hard gegaan.

Ik heb nu nog drie ideeën waar ik aan wil werken; twee als echte roman-achtige verhalen, en eentje als een soort schrijfoefening. Met één van mijn roman-achtige verhalen ben ik al begonnen; ik heb bijna 10.000 woorden geschreven, een excel bestand met afstanden tussen de 33 belangrijkste steden uit het verhaal, een kaart en een projectboek waarin ik alle karakters, hun uiterlijk en hun innerlijk, beschreven heb. Ik weet waar ik heen wil en hoe ik er wil komen, maar ik heb zo lang niet geschreven dat ik het gevoel een beetje kwijt ben. Daarom wil ik in juni weer serieus beginnen. Het maakt mij op dit moment niet heel erg uit waar ik aan schrijf, als ik maar oefen. In juni heb ik daarom dit doel voor mijzelf gesteld:

1. Minstens 7 uur per week schrijven. Dit kan 1 uur per dag zijn, of in 1 keer 7 uur, maar ik moet oefenen.
2. Elke dag iets schrijven. Dit kan een blogpost zijn, één zin voor mijn verhaal of gewoon een notitie.
3. Minstens 4 blogposts schrijven. Dit is omdat ik het gevoel heb mijn blog een klein beetje te hebben verwaarloost en ik er weer vol mee aan de slag wil gaan.

Op deze manier probeer ik weer in mijn schrijfritme te komen en mijn stem als schrijver weer te herontdekken. De enige manier waarop je namelijk beter kan worden, is oefenen.

Natuurlijk ga ik jullie ook op de hoogte proberen te houden van mijn vorderingen. Ik ga aan het einde van elke week een kleine recap online zetten over mijn schrijven.

Hopelijk vinden jullie het interressant om te lezen over mijn avonturen als wannabe schrijfster ;)

Liefs,

Sabine

No comments:

Post a Comment